Powered By Blogger

tirsdag 17. august 2010

FERIE,STRIKK,BURSDAG.

Da er ferien over her i huset. Vi har vært på LS i elverum,masse regn og litt sol, men koseligt var det

Vi tok en tur til skog og villmarksmuseet,et flott museum,fine utstillinger av skogens historie,og veldig

mange utstoppede dyr, noe mannen i huset falt helt for. Han brukte en hel time lenger enn oss andre,

men da fikk vi anledning til å gå en tur i suvenirbutikken og resturangen som var der.

Når vi gikk inn på museet fikk vi noen klistremerker på oss, jentene fant senere ut hva vi skulle gjøre med de

Bare se her  :                          elverum 096   elverum 097Kan tru denne blir full av merker til slutt,syns det var

litt kult jeg. =) =)

 

Litt feriestrikking må til, kan ikke sitte en hel uke uten.Vi var en tur innom husfliden i elverum, der fant jeg et hefte med en nydelig

hals og pulsvarmere, heftet heter Rauma Hekling 1. Settet er strikket i finullgarn på pinne 3.

elverum 107 elverum 108

Syns det var så fint, i heftet var det laget i helt hvitt, men er jo veldig glad i grønt da og det passet jo til militærfargene hehe =) =)

Denne ble også laget på turen,gave til en av tante jentene.Med søte små pusekattknapper,de ble kjøpt i elverum.

Ikke det smarteste garnet å bruke til denne vesten som jeg fant hos ullent eventyr,femenin vest kaller hun den.

Hun har en fin blogg som jeg fant på en bloggrunde, bør besøkes om dere ikje allerede har vært der =)

Garnet jeg brukte er et kunstigt garn CeWe heter det, blir nok ikje brukt til annet enn sjal heretter, mn gøy å prøve litt.

elverum 111 

Jeg har jo holdt på med en grundig opprydding av hobbyrommet mitt,og skal love dere at der ligger det mange halvferdige prosjekter.

Så nå har jeg IKKE tenkt å begynne på noe nytt, hehe vel når dette teppet er ferdig da skal jeg ta tak i alle de halve tingene på hobbyrommet.

elverum 120 Men akkurat nå frister det mest å bli ferdig med dette bestemorteppet,det blir heklet i et garn jeg fant på tilbud, det er fra svartafåret og heter tilda, mykt og deiligt garn,fargene er jeansblå og en veldig lys beige farge.Det blir nok ikje så store

teppet for det var ikje så mange nøster igjen når jeg var der og nå er de tomme for dette garnet,fargene er utgått,så det får bli det det blir.

HURRA FOR MEG..

jeg hadde bursdag på søndag, og dagen ble feiret med barn og barnebarn, og dere kan tru eg fikk mye fint,klær, duker, bøker,nydelige blomsterformet telysestaker,bamse (med koselig tekst på) råtøffe blomsterpotter i gummi,og et aldeles tøft skilt. Her kommer et lite bilderas på noen av tingene 

elverum 122elverum 124 elverum 121

Jeg digger det skiltet, skal nok finne den rette plassen for dette og alt det andre jeg fikk.

Dette ble ett kjempelangt innlegg, så nå har dere nok ramlet av for lenge siden. =) =) står i fare for at neste innlegg kan bli tilsvarende

for da skal jeg jo vise frem bildene av alle møblene som har fått seg en overhaling og symaskinbordet som ble skrivebord.

Sånn kan det gå når kamera ikke ville mer, men nå er det klart for fotografering igjen.

øyeblikks tebake igjen, ha en riktig fin dag alle sammen.  MONICA

9 kommentarer:

  1. Ja, her var det mye flott og hyggelig!
    Gratulerer med vel overstått bursdag!! Herlige gaver du fikk.
    Nydelig hals og pulser, den må jeg se nærmere på;)
    Har selv vært på knivmessa på Elverum en gang, gubben drev med det ei vending;)
    Ha en flott dag, her har sommeren kommet og jeg maler levegger:D
    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med overstått bursdag! :)
    - jeg digger det skiltet!
    Og feriestrikken din ble kjempe lekker! Flott farge!
    Halvferdige prosjekter ja.. Kjenner veldig godt til det problemet!
    Lovte meg selv da jeg ryddet i skapet i vår at jeg ikke skulle kjøpe nytt garn siden jeg egentlig har nok i massevis, meeeen....
    - det er jo umulig å la være! :)

    Tusen takk for superhyggelig hilsen hos meg! Setter så stor pris på sånne :)

    SvarSlett
  3. Hei Monsol!

    Tusen takk for svar i bloggen min angående roseting! Ja takk sier jeg bare...høres veldig spennende ut det du har. Send meg gjerne bilde av det du har og hva du kunne tenke deg for det! Mail adressen er:
    soffis25@gmail.com

    Klem Cille

    SvarSlett
  4. Nå har jeg kikket litt nærmere her inne hos deg, og jammen er du flink til å sy! De lekkre veskene du har sydd er jo bare nydelige! Klem fra meg..

    SvarSlett
  5. Hei igjen! Må bare spørre om du har den røde/rosa vesken du har sydd for salg? Den er jo bare så lekker og i mine yndlingsfarger og all ting! Ha en deilig helg og kos deg! Klem..

    SvarSlett
  6. Da har jeg blogget strikkemaskina;) Har ikke fått prøvd den ennå, men å som jeg gleder meg til å ta fatt! Har litt å sette meg inn i, så jeg håper dette skal gå greit.
    Ha ei flott helg og klem fra meg;)

    SvarSlett
  7. Gratulerer med vel overstått feiring =) Håper dagen svarte til forventningene!

    Så fint hals- og vantesett du har laget! Så flink!

    Ønsker deg en herlig mandag =)

    SvarSlett
  8. Aaaah, inspirerer jeg deg?? Jeg blir så glad av det altså, jeg er ikke vant til slikt jeg, får nesten en tåre i øyekroken her! <3

    SvarSlett
  9. Hei og tusen takk for hyggelige kommentarer!
    Du var den tredje som kommenterte mitt siste innlegg om "gaver på vandring" Derfor sender jeg deg en liten gave om noen dager,men jeg må ha adressen din;) Min e-mail adr. er: torkils@online.no
    God helg og klem fra meg!!

    SvarSlett